Odpowiedz 
LED-y zamiast świetlówek
28-04-2014, 01:13 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-04-2014 01:17 przez kapuczino. Powód: Nowe informacje)
Post: #1
LED-y zamiast świetlówek
Mój zbiornik 240 l ma pokrywę firmy AquaBoro, mniej więcej tego typu:
[Obrazek: pokrywa%20wiwal%20czarna%20prosta.jpg]
Zainstalowane oświetlenie:
1 x Sylvania Grolux T8 8500 K (38 W)
1 x Sylvania Aquastar T8 10000 K (38 W)
2 x Aquael EcoLight T5 SUNNY 6500 K (24 W)

Jeszcze nie mamy maja, a woda ma już 28,5°C. Bez grzałki...
Liczę, że zmiana oświetlenia na LED-y wpłynie znacząco na temperaturę w baniaku.
Chciałabym zrobić nowe wieko z LED-ami i osadzić je na istniejącej koronie AquaBoro (jest przyklejona do szkła).
Na elektryce nie znam się wcale, ale mam komu zlecić "produkcję".
Muszę jednak wiedzieć, co majster ma na tym wieku zainstalować...
Czy mogę prosić o merytoryczne wsparcie? Smile
Chodzi o liczbę diod, dobór ich mocy, barwy...

Jest to baniak towarzyski, rośnie w nim m. in.:
bacopa monnieri
cardamine lyrata
hemianthus micranthemoides
hydrocotyle leucocephala
hydrocotyle sp. japan
hygrophila corymbosa
limnobium laevigatum
limnophila aromatica
ludwigia repens
rotala rotundifolia
vallisneria spiralis

Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam .Smile

Mam akwarium zamiast telewizora.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
28-04-2014, 01:23
Post: #2
RE: LED-y zamiast świetlówek
To mamy podobnie Smile Też się na tych kwestiach nie znam. U mnie ten plus że nie planuję roślin. Mam nadzieję że koledzy pomogą w obu przypadkach,bo temat widzę zarazliwy Biggrin

300 l ogólniak towarzyski.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
28-04-2014, 02:15
Post: #3
RE: LED-y zamiast świetlówek
LEDy nie dosyć że zazwyczaj beznadziejnie świecą, a już te w paskach szczególnie, to wcale nie będą się mniej grzały. Lepiej zrobić mały przewiew wentylatorkiem.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post