Odpowiedz 
Zakup podłoża do akwarium.
12-02-2011, 04:09
Post: #1
Zakup podłoża do akwarium.
Witam.
Jestem początkującym akwarystą i nie posiadam zbyt wielkiej wiedzy na ten temat czytałem wiele poradników ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Zakupiłem akwarium 240l i planuje zakup podłoża ale nie wiem jakie podłoże zakupic.
Chciałbym miec w akwarium roślinki oraz rybki.
Proszę o pomocWink)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
12-02-2011, 10:06
Post: #2
 
Na pewno musiałbyś mieć pod podłożem jakiś nawóz a na wierzch daj piasek kwarcowy , bazalt naprawde jest tego dużo zależy od gustu (TYLKO ŻADNYCH KOLOROWANYCH ŻWIRKÓW , SZKLANYCH KULEK itp )
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
12-02-2011, 13:21
Post: #3
 
norbi1222 napisał(a):czytałem wiele poradników ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Czuję się trochę winny bo faktycznie na ten temat powinniśmy coś napisać w naszym dziale na dobry początek .

Po pierwsze jakieś rybki to trochę za ogólne a ważne bo nie każde rybki można trzymać z roślinami ( w każdym razie nie ze wszystkimi ) . Rozumiem że nie będziesz miał krewetek . Tutaj następne pytanie to jakie będziesz miał oświetlenie tu głównie chodzi o jego moc no i rodzaj tez ma znaczenie (temperatura barwowa ) .
W przypadku akwarium silnie oświetlonego tzn 0,5 W/litr albo powyżej jest wymagane dodatkowe nawożenie akwarium już nie tylko nawozami ale również CO2 (dwutlenkiem węgla) . W takim przypadku również podłoże do akwarium powinno być odpowiednio przygotowane .

Podłoża obecnie możemy podzielić na Substraty no i hm.... ogólnie pozostałe.

Substraty wyróżniają się tym że są to gotowe nawozy stanowiące jednocześnie podłoże i zestaw nawozów pod rośliny . Często substraty zmieniają również parametry wody przystosowując ją do potrzeb roślin ale i też są takie które ustawiają parametry wody odpowiednie dla hodowli np. krewetek .