Odpowiedz 
Nowe akwarium 300 - krewetki + ryby prosze o wskazówki.
23-11-2010, 14:35
Post: #1
Nowe akwarium 300 - krewetki + ryby prosze o wskazówki.
Witam

Jako , że to mój pierwszy post na tym forum witam wszystkich serdecznie Smile

Planuje założyć w domu nowe akwarium 300l (120x50x50) , jestem raczej początkujący , z 4 lata temu miałem 2 akwaria po 100l ale była to raczej bardzo amatorska hodowla , która się zakończyła podczas przeprowadzki.



Chciałbym w tym akwarium trzymać razem krewetki filtrujące i rybki.

1. Pierwsze moje pytanie to czy można razem trzymać 2 gatunki krewetek filtrujących : ATYA GABONENSIS i Atyopsis moluccensis oraz ile sztuk łącznie mogę mieć na zbiornik 300l.

2. Jakie rybki można trzymać z krewetkami filtrującymi (krewetki zamieżam kupic około 6-7 cm) i ile sztuk łącznie proponujecie. (czy któreś z wymienionych przeze mnie ryb się nadaje? : PSEUDOMUGIL GERTRUDAE , OTOSEK OTCINCLUS AFFINIS , KOSIARKA , BOCJA HISTRONICA , mułojad - jeżeli nie to piszcie śmiało)

3.Jakie rośliny najlepiej kupić do takiego zestawu - roślinki dla początkujących najlepiej.

Dodam może jeszcze co będę posiadał ze sprzętu (i jeżeli czegoś brakuje to proszę o uzupełnienie) :
-akwa 120x50x50 , grzałka 300 termostat , filtr zewnętrzny bio (koszyki 2x bioceramika 1x zeolit) + deszczownica , filtr wewnętrzny mecha , napowietrzacz (opcjonalnie) , oświetlenie na razie standard pokrywa 2x30W ale dokupię na dniach 2x 39 lub 54 , żwir 2-8 mm kolorowy naturalny , korzeń średniej wielkości.

Mam też mały problem z wodą , posiadam w domu zmiękczacz wody na cała instalacje i twardość mojej wody wynosi około 3-5 , jeżeli będzie to duży problem mogę ostatecznie pociągnąć wodę z ogrodowego węża i wymieszać.

Wiem że troszkę dużo tego namieszałem , ale jakby znalazł ktoś troszkę czasu i chęci poprosiłbym o pomoc w doborze rybek i roślin oraz jakiś porad na start.

Pozdrawiam
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
23-11-2010, 17:02
Post: #2