Odpowiedz 
Od Podstaw krewetki
03-02-2012, 18:15 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2012 18:15 przez winky111. Powód: Nowe informacje)
Post: #1
Od Podstaw krewetki
Najpierw chciałbym się przywitać z Wami bo jestem tu nowy a forum mi się spodobałoSmile


To tak.Poszukałem ,poczytałem trochę forum, ale nie znalazłem tematu który by mnie zainteresował;p
Hodowla krewetek mam do dyspozycji baniak 30l do tego filtr(zwykły taki wewnętrzny).Mam pare pytań co do hodowli:
-od razu powiem że chciałbym mieć w akwarium red cherry(RC)
-ile sztuk? 10 styka?kupić młode czy wybarwione?
-jakie podłoże?
-co do oświetlenia to mam klape z akwarium,czyli nie wiem czy to dużo oświetlenia czy mało(1żarówka)
-wiem że potrzebują mchu,ale dużo go dawać?Jak go przymocować do dna?
-może jakieś korzenie?
-czym je karmić?
-długo trzeba czekać na młode?;pp
-czy krewetkami można karmić inne ryby takie jak: pyszczaki saulosi?

Dzięki, pozdrawiam i czekam na odpowiedzi(nie śmiać się jestem początkujący.Każdy kiedyś zaczynałSmile)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
03-02-2012, 18:27
Post: #2
RE: Od Podstaw krewetki
Witamy na forum !
1. Red Cherry na początek dobry wybór tak jak każde krewetki z rodzaju Neocaridina .
2. Najlepiej kupić na początek 10 - 20 sztuk , potem i tak się rozmnożą.
3. Ja używam drobnego żwirku bazaltowego .
4. Zależy ile ta żarówka ma wat , prawdopodobnie będziesz musiał ją wymienić na coś mocniejszego , ja mam w zbiornikach 0,36 W i mchy rosną bardzo dobrze .
5. Mchu nie sadzimy w podłożu tylko przywiązujemy za pomocą żyłki albo nitki do korzeni , kawałków kokosa itp . Daj tyle aby cały korzeń , kokos był obłożony równomiernie mchem .
6. Korzenie jak najbardziej wskazane .
7. Na rynku masz wiele specjalistycznych karm dla krewetek , dla Red Cherry najlepiej kup pokarmy Hikari albo Tropicala .
8. Zależy czy kupimy krewetki młode czy dojrzałe , jeżeli kupujemy młode osobniki są to z reguły 2 miesiące .